Baka mitai

Det finns en kille i Japan som inte gillar mig.
Nu kanske du tänker att alla andra gillar mig, alla utom den där killen i Japan.
Och så är det.
Alla gillar mig, förutom en kille i Japan.

"Chikushoo", säger han när jag ringer.
"Kuuru", svarar jag.

Så säger han att han inte gillar mig, att han aldrig har gillat mig.
”Jo, jag vet att andra gillar dig, men jag gör inte det”, säger han.
När jag knackar på hans dörr öppnar han med en suck. 

"Baka mitai", säger han surt. ”Gå din väg, jag gillar inte dig.”
 "Kuuru", svarar jag. 

Jag vet inte varför jag fortsätter. Borde jag lämna honom åt sitt öde?

japanska

Till dig som inte vill rösta på mig - baka mitai. Du är inte bättre än min japanska "vän".
Till dig som vill rösta på mig
http://www.aretsblogg.se/entries/aventurin.aspx - kuuru.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback