Dagens lektion

Först gårdagens lektion: "Man kan inte vara naken när det kommer besök."

Det var till lille Blomman jag berättade, men Fjäril tog glatt till sig lektionen.
"Tack", sa hon. "Det där ska jag försöka komma ihåg sedan när jag flyttar hemifrån. Kanske det kommer att vara fullt med folk i min lägenhet, och då är det bra att du har berättat att man inte kan vara naken när man har besök."


Dagens lektion: "Om man sitter i drag och skriver en bok kan man få nackspärr."

Detta har jag nu lärt mig av egen erfarenhet. Vaknade klockan sju av att huvudet inte följde med när jag skulle vända mig i sängen. Tog två Alcazar och försökte sova en stund.

Fortfarande lika ont. Ska ta två tabletter igen och vila. Det värsta är att huvudet är såååå tungt när nacken smärtar. Varje gång jag ska lägga mig ner eller sätta mig upp måste jag hålla i mitt huvud och styra det i rätt riktning. Aj, aj, aj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback