En dag då inget blev som jag tänkt att det skulle bli

Det var tänkt att jag skulle städa, eftersom jag får besök varje dag denna vecka och nästa.
I stället satt jag vid datorn och skrev klart en bok.

Det var tänkt att jag skulle plocka blåbär med min papa.
I stället satt jag hemma och segade mig.

På dagen var det tänkt att jag skulle skriva lite på MSN.
Men internet fungerade inte förrän kring 21.00.

Det var tänkt att jag skulle sola och hälla upp badvatten till Blomman och Seriffen.
I stället blötte Månrosen och Seriffen ner hela golvet med vatten.

Jag skulle fortsätta äta sunt.
Men jag åt typ hundra muffins och en Kina-chokladkaka.

Det var tänkt att jag skulle promenera och det var tänkt att jag skulle vara social och det var tänkt att mama och papa skulle följa på en utlandsresa och det var tänkt att syrran skulle vilja vara med mig och hjälpa till att färdigställa vår gemensamma bok.
I stället sitter jag vid datorn och ugglar. Lite ensam faktiskt, men så kan det gå när inget blev som jag hade tänkt att det skulle bli.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback