Har jag ätit en servett?

Min man har två systrar som var här på middag igår med sina respektive. Åh, vad vi skrattade åt en händelse de erfarit på ett av stans caféer.

Vid bordet bredvid satt en kvinna och åt frenetiskt av sin blåbärskaka. Innan hon skulle bära sin bricka till brickstället flyttade hon sitt glas på brickan ett tjugotal gånger. När hon så äntligen blivit av med sin bricka gick hon fram till mannen som jobbade på caféet.
”Ursäkta mig”, sa hon. ”Såg du om jag åt upp min servett?”
Mannen skakade på huvudet.
”Tog jag nån servett?”
”Du har varit här många gånger”, sa mannen. ”Och jag har aldrig sett dig äta nån servett.”
Kvinnan funderade.
”Men om jag verkligen åt upp servetten, kan jag då ha ätit den hel? Eller jag måste väl ha delat den i småbitar…”
”Jag tror inte att du har ätit nån servett”, sa mannen.
”Nej, det kan jag inte ha gjort. Sååå galen är jag väl inte”.
Kvinnan började gå mot dörren, stannade upp och vände tillbaka.
”Kan det ha varit så att det låg en servett under blåbärskakan, och så åt jag den medan jag åt kakan?”
”Nej”, sa mannen. ”Vi sätter aldrig servetter under våra bakverk”.
Kvinnan nickade och började gå mot dörren. Hon vände tillbaka.
”Ursäkta, då har jag bara en fråga till”, sa hon och kisade med ögonen. ”Ifall det är så att man äter en servett, tror du att man kan få dålig syn då?”
”Nej”, svarade den tålmodige mannen.
”Vad bra”, suckade kvinnan och slutade kisa.
Hon gick fram mot sin bricka och studerade den noga ur olika synvinklar. Ingen servett låg på brickan. Hon svalde hårt och gick ut genom dörren medan hon mumlade.
”Neej, så galen kan jag inte vara. Eller har jag verkligen ätit upp servetten…”
 
Rösta här om du vill: 
http://www.aretsblogg.se/entries/aventurin.aspx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback