Sökes: ensamma strumpor/sockar

Vart tar alla borttappade strumpor/sockar vägen? Jag har en påse i min garderob med cirka 30 ensamma strumpor, men var är deras partners? Och snål är jag nog också, eftersom jag inte helt simpelt bränner upp hela påsen.  

Om du också har en liten påse med ensamma strumpor så är du välkommen att delta på vårt parmöte som äger rum i slutet på september. Vi hoppas på minst hundra deltagarare som slänger alla sina ensammingar på golvet. Sedan börjar ihopparningen. Kanske varje deltagare får gå hem med åtminstone 20 nya par sockar.

Alternativet är att vi här och nu startar ett nytt mode. Aldrig mer har vi två likadana strumpor på oss. Hellre ena röd och den andra brun-och-grön-randig. Då skulle problematiken lösa sig.

Och kanske kan vi kombinera de båda idéerna. Inleda den nya modetrenden kring höstterminsstart, och låta den ebba ut lagomt till den årliga ihopparningen. Modetrender håller sällan i sig särskilt länge juh.




Kommentarer
Postat av: Richard

Jag kommer :D

2006-08-05 @ 12:46:57
Postat av: MR:G

Släng bara dom med hål i, även dom med litetpyttelitet hål även om det bara är längst fram vid tårna

2006-08-06 @ 22:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback