Svar till den mystiske MR:G

Eftersom MR:G verkar ha lusläst hela min blogg och lämnat en massa spår av kommentarer och frågor, så kommer jag här att svara på alla dessa märkliga inlägg.

Här följer ett citat av mig som MR:G retat sig på: "När jag befinner sig i köket förångas tevatten så att grytan får brännskador"

Ja, käre MR:G. Jag menar förstås "När jag befinner mig i köket" inte "När jag befinner sig i köket". Men antagligen är jag inte där rent kroppsligt eller mentalt, eftersom all mat jag rör vid tycks förstöras. Därför kan det kännas mer som att jag befinner sig eller som att jag befinner dig eller honom/henne/den/det i köket.

Hahaha. Jag gillar verkligen MR:G's definition av mitt påhittade ord.
"Snigel-Singel=gömma sig i skalet för eventuella närgångna besök."

Käre MR:G. Kanske du också kan se denne snigel-singel krypa sig genom livet, sega sig fram som singel, aaaaaldrig ooorka ta sig för att skaffa en partner. "Men orka", kanske han/hon gäspar ur sig.

Och visst, här är en uppdaterad lista på de ställen jag har besökt: Finland, Norge, London, Rhodos, Mallorca, Portugal, Danmark, Tyskland, Holland, Belgien, Luxemburg, Frankrike, Spanska fastlandet, Andorra och Gran Canaria.

Jag håller med dig, MR:G om att språket egentligen inte är dött förrän den allra sista som talar språket dör. Det var lite småfånigt och romantiskt av mig att skriva att språket är dött när näst sista personen dör. Så där tänker kanske en författare, men du har egentligen rättast. Och visst trivs vi människor också med ensamheten ibland. Men nog tror jag fortfarande att vi är flockdjur. Tänk bara tillbaka på stenåldern och jägarsamhället. Nu för tiden lever vi mycket mer ensamt, två och två i våra stängda hus och lägenheter, men vi har också dragit på oss mycket mer psykiska sjukdomar och illvillig avundsjuka. Nog tror jag att människan skulle må bättre i stora kollektiv. Men vi har blivit så irriterande individualistiska. Mest på ont, tror jag. Kanske även på gott?

Och slutligen, käre MR:G, tillåt mig citera dig: "Släng bara dom med hål i, även dom med litetpyttelitet hål även om det bara är längst fram vid tårna"
Hahaha, du låter till och med snålare än jag när det gäller detta med att kasta bort ensamma strumpor/sockar. Kanske vi ses på strump-ihopparningsmötet! Blink, blink. Är du snygg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback