The Big Tea Party

The Big Tea Party

Vår organisation "The Big Tea Party" har startat upp en tekampanj. Nu har jag tryckt upp pins och t-shirtar med vår slogan, så nu räknar jag med att Richard tar hand om namninsamlingen för att befria de äkta teerna från de oäkta.

The Big Tea Party kommer att använda sig av den nyskrivna låten "Låt te va te".
Text: Aventurin, Musik: Let it Be / The Beatles

 


När jag sitter ledsen och funderar

står Maria här hos mig

och säger kloka ord: ”Låt te va te”

Och i min mörka hemska stund

så kommer hon emot mig

och säger kloka ord: ”Låt te va te”

Te är te, te är te-e,

Te är te-e-e, te är te

Hon säger kloka ord: ”Låt te va te”

Och överallt i världen finns en ondska som förgör oss
Det finns tröst att få: Låt te va te.

Jag vaknar till en ljuvlig sång

Maria står och sjunger

och säger kloka ord: ”Låt te va te”

Te är te, te är te-e,

Te är te-e-e, te är te

Hon säger kloka ord: ”Låt te va te”

Enligt organisationen har vi en låååång lista på de teer som klassificeras som teer. Vi strävar efter att andra ört-kok som exempelvis svartvinbärs(te) och hallon(te) hädanefter ska kallas brygder i stället för teer.

Vitt te - unga blad och knoppar som inte har genomgått någon oxidering. Inte att förväxla med dyrare påsar fyllda med vitt pulver.

Grönt te - Oxideringen stoppas efter mycket kort tid med hjälp av värme.

Oolong
- Oxideringen avbryts någonstans mellan tiderna för grönt och svart te.

Svart/Rött te - Tebladen får oxidera helt. Ordagrant översatt från kinesiska heter det egentligen rött te. 

Rooibos – rött te från sydafrika.

Pu’er - Mognat pu'er tillverkas från gröna pu'er teblad som får genomgå en andra oxideringsperiod.

Gult te - likt grönt te, men har utsatts för en långsammare torkningsfas.

Kukicha - kallas också vinterte och tillverkas från kvistar och gamla blad plockade från teplantan, torrostas över eld.

LÅT   TE   VARA   TE   !


Kommentarer
Postat av: Sonja

Så jäkla underbart härligt!! Skulle ni komma förbi Kungälv skulle jag mer än gärna demonstrera med er och lägga en grund för min dotter att bli lite knepig!

Postat av: Aventurin

Vi startar upp ett hejdundrande demonstrationståg vid Kungälv... låt te vara te ;)

2006-08-07 @ 20:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback