Barniska

Jag tackar härmed ja till förskoleplatsen. Min 1,5-åriga son talar tyvärr fortfarande barniska och därför bifogar jag en ordbok avsedd att användas av förskollärare, barnskötare och vikarier. 

Pojken kallar sig: mamma, måmme

BARNISK-VUXNISK ORDBOK 

gapka = macka

gicka = dricka

bålla = boll

bipp = chips

pimm = köttbullar

dute = ute

bådta pippi = fågeln badar

mamma bite buck = myggen biter mamma/mig

måmma = jag vill komma upp till dig / följ med mig

gaj = glass

mommo biin, gaj mommo = mormor är fin, för hon ger mig glass

bile gaj = glassbilen

owhowh-hwohwohwo = kallt / varmt

gåcka = coca-cola / docka

pappa gicka gocka= pappa dricker coca-cola
gagis = förskolan

Hoppas ni ska ha väldigt trevligt ihop / mammas mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback