'Cause I'm your lady and you are my man

Min Johhny Depp och jag hade firade bröllopsdagen på berget. Jag var klädd i vitt som en brud. I den lilla cd-spelaren sjöng Celine Dion vår låt "The power of love", vi skålade i smultronvin och korgen var fylld med baugette, pålägg, jordgubbar, vindruvor, choklad och salta kex.

Påmindes om smekmånaden i Paris, tittade i bröllopsalbumet och läste alla gratulationskorten.

Så romantiskt, så harmoniskt, så avstressande, I love him.

För tillfället har ingen av oss ringar. Vi har sagt att kärleken är så stark så den måste kunna hålla utan materiella bevis, och det gör den. Men i själva verket beror det på att hans ringar måste knackas ut, eftersom han lyckats lägga på sig några kilon. Vi har redan knackat ut hans förlovningsring en gång, så nu måste vi lägga till guld för att den inte ska bli för tunn. Då blev det så himla komplicerat plötsligt, och man har alltid så mycket annat att prioritera. Men som sagt, kärleken finns inom oss och mellan oss. Inte behövs ringarna för kärlekens skull i alla fall.

Tio år och tre dagar senare gifter sig hans bror och flickvännen, äntligen. Det kommer bli ett utebröllop, så vi hoppas på sol. Fjäril ska sjunga "I have nothing" och den svenska översättningen "Sjunde himlen finns" av "Show me heaven". Vackert och romantiskt.


Kommentarer
Postat av: Richard

Låter underbart :)

2006-07-13 @ 22:53:25
Postat av: Milla

Hur länge har vi egentligen känt varandra nu? Drygt 20 år eller nå´t, va? Det är helt fantastiskt men trots alla dessa år upptäcker jag fortfarande nya sidor hos dig, sidor jag verkligen uppskattar. Det var intressant att läsa din blogg och hit kommer jag att återvända fler gånger.
Tusen, tusen kramar till en av de bästa tjejer som finns! Milla

2006-07-14 @ 00:23:47
Postat av: Aventurin

Åh, tack Milla. Det värmde. Tusen, miljoner kramar till dig.

2006-07-14 @ 10:26:26
Postat av: Daniel

Shit va du bloggar, haha. Har mycke o ta igen mig nu, ska läsa allt du skrivit sen sist. Eran bröllopskväll lät underbar! Får jag vara elak och tipsa din man om att det också går att knacka bort några kilo i motionsspåret? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback