Dags att bekänna

Dags att bekänna:

1. Jag är ett barfotabarn i livet som gör mig odräglig genom att citera Nils Ferlin med en gammeldags radioröst och tydliga R:
”Du håR tappat ditt ord och din pappörslapp, du båRfotabårn i livöt.
Så sittöR du åtöR på handlarns tRapp och gRoter så övöRgivöt.
Vad vår det för ord - vår döt långt ellöR kort, vår döt väl öllöR illa skRivöt?
Tänk eftöR nu - förrns vi fösöR dig bort, du båRfota bårn i livöt.”

2. Jag har aldrig varit snigel-singel och beställt två cider för att placera den ena mittemot mig i det tomma bordet, för att se ut som att jag har sällskap som är på toan eller nåt. Alltså för att slippa bli uppraggad. Och nu är jag lyckligt gift, så jag behöver inte ens spela snigel-singel.

3. Jag är hysteriskt rädd för att trampa på små svarta grodor. För att försöka övervinna min fobi när jag går på en grodtäckt väg hittar jag på olika sorts grodor med särskilda egenskaper.
Lara Croftgrodan putar med läpparna, Arnold Schwarzeneggergrodan ser cool ut och säger ”I’ll be back”, Carola Häggkvistgrodan darrar med läpparna när hon sjunger ”En evighe-e-e-e-e-e-et”
och Idol-Sebastian Karlssongrodan hoppar fram med putande bröstkorg och huvudet snett bakåtlutat.

  

Kommentarer
Postat av: MR:G

Snigel-Singel=gömma sig i skalet för eventuella närgångna besök

2006-08-06 @ 21:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback