Driggä pils?

Tog på mig Jessica Simpsons ursnygga boots, en brun klänning och en vit klänning ovanpå.
"Varför ska jag ha båda klänningarna samtidigt?" frågade jag Fjäril.
"Meh, åh, kan du ingenting om mode?"
Jag frågade inte mer, tog på mig ett brunt flätat läderbälte på den vita klänningen och gav mig iväg till karaokekvällen.

Jag drack endast en cider och min kompis drack en liten grogg. Vi var berusade av livets glädje och inte intresserade av några andra alkoholhaltiga drycker. Vi lyssnade på vackra sångröster och så kom en kille fram till mig. 

"Dkaddsagfäggäläeklg kasöädharkjahdääslkrjhalk dääns?"
Jag förstod ingenting.
Han upprepade sig några gånger och då lyckades jag förstå att han ville dansa med mig.

"Sgä vi dääns?"

 
Ingen annan dansade i öltältet, men jag gillar att dansa så jag tackade ja. Dansken pratade på som en galning och jeg smilede venligt til ham. Hoppades att det passade med en nickning till det obegripliga han sa. Norska kan gå an, men danska är hur svårt som helst.

Vi satte oss ner och lyssnade till en mycket bögig och falsk version av "Diggi-loo, diggi-ley". Det var kvällens absoluta höjdpunkt. Mellan textraderna hördes några "Woohoo", som ropades ut av 'jag-är-bög-så-jag-har-större-chans-än-dig-på-BarbadosMathias'.
 
Plötsligt stod två öl på bordet framför mig och min kompis. 

"Dkaddsagfäggäläeklg kasöädharkjahdääslkrjhalk pils?" sa dansken och jag nickade.
"Driggä kun pils?" sa han och nickade tillbaka.
Både min kompis og jeg smilede venligt til ham och hällde upp yttepyttelite öl i varsitt glas. Vi smuttade lite på pilsen, men ställde snabbt undan våra glas. 

Dänsken blev lide sur, men jag tycker att han kunde ha frågat innan han köpte pils till oss. Min kompis förklarade att vi inte ville ha. Och jag kände mig lättad för att vi lyckats 'bli av med honom'. På scenen stod en trio och galade fram "Åh, Mickey, Mickey, hey, Mickey, du är helt okey, hey Mickey!"
  

"Sgä vi dääns?" sa dansken och jag sgägäde venligt på mid huvud til ham. 


 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback