Du har blivit så vacker

Det har varit födelsedagsfirande och festival och möhippa. Jag har haft jättekul. Det underligaste jag var med om var när Moffe kom fram till mig, strök med sina fingrar över mitt ansikte och sa: "Åh, vad slät du har blivit, har du lyft dig? Vad har du gjort? Du har blivit så vacker." Jag svarade att jag inte hade gjort nånting, att jag var lycklig och att det kanske var därför jag var så vacker. Vi pratade i fem minuter om vad vi gjorde nu för tiden och han upprepade fem gånger: "Men vad roligt att se att du har blivit så vacker." Jag tackade och log. Sedan började jag tänka: "Han måste ha tyckt att jag har varit FRuktansvärt ful innan..." Själv tycker jag att jag ser ungefär likadan ut som jag gjorde för sju år sedan då vi träffades sist. Tankarna i mitt huvud började leka och busa. Det började bli lika komiskt som om han hade sagt: "Men vad roligt att se att du har lärt dig gå igen." eller "Men vad roligt att se att dina fingrar har vuxit ut igen." Hehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback