Regn

Jag längtar efter regnet, älskar den friska luften som jag kan andas efter regnet. Nu känns det kvavt, varmt, sömnigt och hypnotiskt.

Kanske vi sover i tält inatt, det kanske svalkar gott. Om det inte blir regn förstås, för jag kan inte lova att det håller tätt. Då får vi väl flytta oss till stugan.

Funderar starkt på att göra korsdrag i sovrummet och se några OC-avsnitt i sängen. Orkar inte så mycket annat just nu.

Trevligt idag att hälsa på min f.d. klasskompis och att vara på dansföreställning. Fjäril lät sina vingar sväva och var underbar att beskåda som vanligt. Nu hade hon lärt sig ett särskilt duktigt dans-minspel. Jag tror att många blickar drogs till henne. Fjärliln vingad syns på Haga, mellan dimmors frost och dun, sig sitt gröna skjul tillaga, och i blomman sin paulun...bounce, bounce!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback