Utmaningen

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
”Den eftermiddagen tog jag tre bilder av mig själv hemma hos mamma och pappa. De var på middag någonstans.” (Bananflugornas herre / Fredrik Eklund)


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Min kaffekopp


3. Vad var det senaste du såg på tv?
Sista avsnittet av säsong 2 i the O.C.


4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
9.00 (8.15)


5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Den ljuva tystnaden, visarna på hallklockan


6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Klockan kvart i 7 checkade jag om det var blött efter regnet och om det var för kallt för att gå i bara linne och shorts. Sedan vinkade jag av Fjäril som skulle iväg på sin första sommarjobbsdag.


7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?

Olika bloggar i www.bloggportalen.se


8. Vad har du på dig?

Cerisa hipstertrosor och blå-lila-guldfärgat linne med små inbroderade speglar.

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Jag minns tyvärr inte.


10. När skrattade du senast?

När Fjäril berättade vad hon läst i småstadstidningen: ”De vrider på backspeglarna om nätterna – var på er vakt”


11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Foton på familjen, en lampa, en tavla med Krishna, en stor spegel


12. Har du sett något konstigt på sistone?
Igår kände jag inte igen Fjäril, efter att hon varit borta en vecka. Konstigt att hon var så olik sig.


13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Superkul att svara på frågor.


14. Vilken var den senaste film du såg?

När vi hade tejeträff i fredags såg vi den sorgliga svenska dramafilmen ”Harrys döttrar” och den romantiska komedin ”Just like heaven”. Jag kan rekommendera båda.


15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Resor, bättre boendestandard, tandblekning, kläder.


16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
När jag var 7-11 år ville jag bli zigenare. Jag ville ha många kjolar och dansa runt barfota till musik som gick snabbare och snabbare medan alla jublade.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Att alla människor unnade varandra lycka.


18. Tycker du om att dansa?

O, ja! Det var nog därför jag var aerobicsinstruktör. Nu skulle jag vilja lära mig streetdance.


19. George Bush?
Beorge Gush, hehe. 


20. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Richard och Sandra, men det blev inte riktigt så. Bara nästan…


21. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
California, here we come! …Home is where the heart is. Jag kan trivas var som helst om jag bara har mina nära och kära i närheten.


22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Haha, där fick du allt - Jag har funnits hela tiden. Men det gör inget att du inte var övertygad, för du har gjort goda saker mestadels och det är bara det som räknas. Nu är det feeeeeeeeest.


23. Om du bara får välja en egenskap per person, vilka egenskaper tycker du att du har ärvt från din pappa, mamma och deras föräldrar?
Pappa – utseendet, Farfar – berättandet, Farmor - andligheten, Mamma – humöret, Morfar – busigheten, Mormor – formerna

24. Vad skulle vara det godaste att äta just nu?
Choklad, men jag vill inte äta det nu, eftersom jag vill gå ner i vikt.

25. Vilka personer vill du ska svara på de här frågorna
Alla som läser det här och vill ta sig tid.

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Nu har jag äntligen läst din blogg, allra käraste syster! Intressant läsning, bra skrivet... författarblodet rinner i dina ådror, det är ingen tvekan om saken. (och livet som zigoinerin har du ju faktiskt nästan provat på)

Kram till dig o din familj... jag ser fram emot fler inlägg i din blogg :x

2006-07-11 @ 19:59:37
Postat av: Denice

HAHAHA LOL :P jag tar den här.. och gör den själv XD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback