Vakant tjänst

Syster Yster har tipsat mig om ett jobb där de söker en sommarpojke med kristen röst. Jag funderar starkt på att söka jobbet och på arbetsintervjun måste jag än en gång koppla på "the Christian Voice" som låter mycket len och mjuk, ungefär som att jag hela tiden bär på en liten haemlighet. Nu bryter en viss genans ut när jag ska beskriva vad min klasskompis Stuttgarten sa om en av våra lärare en gång.

"Kolla vad fånigt lycklig hon ser ut hela tiden. Och så gungar hon fram och tillbaka. Jag slår vad om att hon har en massagestav där under kjolen."

Lärarinnan pratade med en kristen röst. Ja, då lämnar vi snabbt det där ämnet.

Daniel, Daniel, jag skrev en låt en gång. "Lille Daniel, lille Daniel..." sen minns jag tyvärr inget mer av den.
Min älskade Johnny Depp borde absolut ut och röra på sig på promenader och så, kanske även gå på gym, men tjock är han definitivt inte. Att han har lyckats gå upp i vikt firar vi med pompa och ståt. Och, ja, jag ska krama Richard från dig. En stooooooooooor kram. 

Syster Yster, jag ser fram emot fler spelkvällar hemma hos dig, men jag kommer mest troligt inte att köpa spelet. Det är nog nyttigt att jag lånar Mr. Benglars dator ibland, så han får tid med annat.  

Och grattis Milla. Triss! Det är lyckosamt.

Dricker cider och ska cykla in till the big City snart. Johnny Depp är på middag med arbetskompisarna och i bakgrunden sägs "en av Sveriges mest kända och folkkära artister" spela och sjunga. Sedan hoppas jag på att få ansluta när de ska bada kvällsbubbelpool med 40-gradigt vatten. Men hur skulle de kunna motstå mig, en liten söt sommarpojke?

Imorgon blir det grillkväll med Cohen. Jag tror att jag ska supa honom under bordet för att han inte gillar min blogg.

Wooohoow, nu spelar de Shakira. Hips don't lie. Jag älskar henne. More Amore!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback