Viskar mitt namn

I skafferiet finns en påse med chokladöverdragna kex. De irriterar mig. Viskar romantiska ord och skamliga förslag. Skriker ut sitt rumsnummer och kastar dörrnyckeln på mig. Som om inte det var nog så viskar de mitt namn med sexiga röster. Usch!

Kan någon komma och rädda mig från den stora magtrimmardöden? Jag som har kämpat som en galning och så dyker de där små liven upp. "Kom, kom.... kom", lockar de.

"Jag struntar i er", säger jag. "Försvinn dumma kakor, för ni finns inte".

Men de finns i allra högsta grad. Jag tror att jag måste dricka fem koppar kaffe och gå en lång promenad. Hoppas att någon har förbarmat sig över dem när jag kommer hem. Annars vet jag inte vad jag tar mig till.

"Helpa mig!" skriker jag ut.

Och de viskar: "Kom hit, älskade vackra varelse så kan vi hjälpa dig, kom då bara."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback