aj-aj

Varför lyfter man ett stort stenblock? Risken är gigantisk att man klantar till det på något sätt. Själv tappade jag stenblocket mot schtoorschteen och hade mitt lilla ringfinger mellan blocket och stenen. Nu har jag en blåmärksring runt fingret som har svullnat upp och dunkar när jag badar i mammas och pappas kalla poolvatten. Pappa måste hitta något sätt att värma upp poolen, kanske med solceller? Ja, för då blir det inte lika mycket aj-aj för hans dotter ifall hon har krossat gullebrand i ett totalt omotiverat stenlyft.

Vi har haft poolparty och grillat hamburgare. Hyrde en film och hämtade en god bok, eftersom jag ska sova över hos min kära mamma.

För övrigt har jag sagt emot en läkare idag. Han visste inte vad han snackade om. Nej, jag besökte inte honom för att konsultera honom om mitt stackars finger. Det var i ett helt annat syfte, lite haemligt som Darin Cohen skulle ha sagt.

Syrran dök också upp på partyt. Tydligen hade hon hämtat sig bra efter gårdagens bravader med Annaleena, vars dotter har gift in sig i en mycket rik engelsk släkt. Very Good!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback