Black Island Elves

Vi möttes vid Månens Rike och njöt av elden inne i kåtan. Shamanen berättade om hur vi alver lever i kärlek och harmoni. "Vi tror att det bästa i människan är en alv." Hon berättade om gudinnor och alvbarnen lyssnade intresserat. En tonårig älva sa förvånat till mig efteråt: "I skolan orkar jag aldrig lyssna när de pratar." Den minsta lilla alven som bara är 1,5 år kröp in och ut ur kåtan och pekade några gånger på vargmålningen.

Så startade ceremonin med trummande. Vi lyssnade till rytmen och stämningen blev magisk. Vi gick ut till labyrinten och började sakta gå inåt. Vägen var mycket längre än den sett ut att vara. När vi kommit in till mitten dansade vi alvdans och renade Yggdrasil. Shamanen berättade om Ratatosk, den lilla ekorren som springer upp och ner längs världsträdet och är den enda som har tillgång till alla världarna. Längst där uppe sitter Örnen och längst nere sitter Draken. Vi lämnade allt tråkigt inne i ringen och sprang glatt utåt. En av de tonåriga älvorna råkade trampa ner i gropen och ramlade. Hon slog sig inte som tur var, men sprang barfota resten av biten. "Kanske betyder det att du kommer attt stöta på en motgång", sa jag när vi åter samlats i kåtan. "Men du reste dig, och det måste betyda att du kommer att klara dig." Shamanen berättade: "Du sprang så fort och glatt efter att du snavat, så det betyder att det redan har hänt. Du har redan stött på motgång, men du klarade det. ...kom ihåg att du alltid får fråga om hjälp ...och glöm inte träden, de har helande kraft."  

Väl hemma igen slängde vi alla alvkläderna i tvätten. Tyvärr gillar jag inte röklukten. Jag tror att jag har föööör bra luktsinne av nån anledning. Jag har den där mässingsfobin också. Usch för lukten av pengar och blä för lukten av mässingshandtag. Helst öppnar jag såna handtag med armbågen, hehe.

Åh, vad kul vi hade. Hoppas att min kära alvsyster hänger med nästa gång. Hon skulle nog också uppskatta den magiska sagokänslan.

Vaknade klockan 03.00 av att jag hade drömt en mardröm. Jag visste att jag skulle dö. En åttaårig tjej skulle förgifta mig. Undrar om jag också var åtta år i drömmen. Det måste jag ha varit, eftersom jag bodde hemma hos mamma och pappa. Hur som helst lyckades jag övertyga dem om att jag var tvungen att fly utomlands. Hm... jättekonstig dröm. Vad kan den betyda?

Kommentarer
Postat av: Salamander

Vilken trevlig sommarsolstånd ni verkar ha haft! =) Ikväll är det midsommar. Kommer alverna dansa kring midsommarstången? kram

Postat av: Denice

hmm.. Skrämmande barn, skrämmer barn.. om du förstår vad jag menar xD (snackar då om din freaky dröm)

2006-10-06 @ 12:08:05
URL: http://skiiitidedu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback