Dr Jekyll

Den där läkaren, Dr Jekyll, gör mig fortfarande irriterad. Han gjorde helt klart en felbedömning. Undrar om man kan stämma läkare i Sverige. Det lustigaste av allt var att jag googlade hans namn och hittade en rapport han skrivit där han beskrev hur viktigt det var att en läkare verkligen förstod sin patient. Läkaren skulle vara lyhörd och låta patienten känna sig förstådd. Då kunde läkaren bli en Mr Hyde. Om inte blev läkaren en Dr Jekyll. Hm, denna mannen har alltså gjort ett arbete om en av sina svagheter, och ändå inte lärt sig ett dugg. Så fånigt. "Leva som man lär" måste vara ett okänt begrepp för honom. Huvva!

Pratade med min egen Johnny Depp och min keltiska prins. Det gav mig många råd. Ja, de är så fina båda två. Lycklig är jag som mötte dem i detta liv. Uppskattar dem och hoppas att de alltid kommer finnas vid min sida. Eller de har väl inte så mycket val? "Du måste alltid vara min vän - du vet för mycket". Ett fantastiskt citat.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Va roligt att du bloggar så mycke =) Läkare kan vara ganska knasiga. Ofta frågar dom ju "vad tror du själv att det är?" o så svarar man nåt o så säger dom "ja men det kan det ju mycket väl vara" och så har man betalat 200 spänn för att göra en självdiagnos, tjolahopp!

Postat av: Denice

jag har egentligen inget att säga om denna sak förutom LOL

2006-10-06 @ 12:14:41
URL: http://skiiitiide.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback