fo'boll 4-4

Eftersom vi har en vän som spelar fotboll i A-laget så fick vi fribiljettter och så kom det sig att jag såg min första fotbollsmatch igår. Som helt novis tänkte jag nu göra en liten sammanställing över fotbollens för- och nackdelar.

En klar nackdel är att det kan vara uuuurtråkigt att se en match när man knappt förstår vad som händer. Okej, om alla klappar händerna så vet man att det har hänt nåt bra, kanske gjorde vårt lag mål eller så var det någon av våra killar som räddade en boll. Men i övrigt kan det vara rätt så obegripligt. (0-1)

En annan nackdel är att stackars 11-åriga jag som skulle sparka boll med Björnne och Petti-Orvar och de andra barnen på gatan, trodde att jag var en superbra målis, men fick en hård straffsparksboll mitt i ansiktet. Aj, aj, aj, vad ONT det gjorde. Jag minns det som igår. (0-2)

En fördel med matchen igår var att jag och "min egen Johnny Depp" satt och kramades i kvällssolen, köpte hamburgare och mineralvatten samt värmde varandras kalla händer. (1-2)

En nackdel är att man aldrig riktigt ser spelarnas ansikten. Man sitter för långt bort. (1-3)

En fördel är när man ser Lucas Moodyssons film "Tillsammans" och hela hans kollektivfamilj skriker: "FO'BOLL" och springer ut på gräset till en busig match. Vilken mysig känsla. (2-3)

En fördel är att fotbollsspelare har så snygga kroppar. (3-3)

En annan fördel är att det är väldigt imponerande att de kan springa såååå fort baklänges. (4-3)

Slutligen är det en nackdel att när jag är på min första fotbollsmatch och lycklig går mot bilen när det är tre minuter kvar, i vetskapen om att vår vän gjorde bra ifrån sig och att laget leder med 1-0, så gör en gotlänning mål i förlängningen så att matchen slutar 1-1 oavgjort. (4-4)  











Kommentarer
Postat av: Salamander

"Okej, om alla klappar händerna så vet man att det har hänt nåt bra" Haha jag är nog lika mycke sportdyslektiker som du, ska lägga det där tipset på minnet :D Trevlig midsommardag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback