jag har en cellulit

Nu när sommaren är här och jag vill känna mig snygg och smal så blir jag lite irriterad över celluliterna. Jag letade nyss på internet efter information. Hur ska jag bli av med dem? Massera eller äta nåt speciellt?
Hittade en rolig text där det stod att hormonella toppar så som pubertet och graviditet gärna ville bilda dessa fula cellisar. Blodcirkulationen försämrades i vissa områden där sedan gifter och vätska kapslades in av fettceller.

"Att vara kvinna bör man heller inte ägna sig åt om man vill vara fri från celluliter. Kvinnligt könshormon skapar 'en god grogrund' för dem. 
För att undvika att få celluliter borde man med andra ord undvika allt detta.
Celluliter. Ett ord i pluralform. Kan man ha endast en cellulit?"

Så då får jag alltså skylla mig själv som ägnar mitt liv åt att vara kvinna som dessutom har varit gravid rätt nyligen. Fy mig, men sent ska syndaren vakna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback