Mr Hyde

Det har varit en låååååååååång natt. Så kom det sig att jag arbetade som Mr Hyde. Hela natten har jag vilat bredvid en mycket stressad person som haft synhallucinationer. Medan patienten blundat och halvslumrat har jag antecknat all information som "mottagits telepatiskt direkt från himlen till huvudet". Den keltiske prinsen tyckte jag skulle ringa akuten, jourläkaren eller i värsta fall psyket. Det hade jag gjort om det blivit värre, men nu lydde jag då i stället min Depps råd om att låta patienten genomlida sin stress för att den eventuella psykosen skulle övergå i friskhet av sig själv. Jo, patienten har lugnade medicin och antidepressiva som även lindrar ångest, så jag ansåg väl inte det hela alltför akut. Imorgon kommer den riktiga läkaren tillbaka till arbetet och då får hon ta över. Det löser sig, för det gör det alltid, det kommer ordna sig...

Tack kära vännen Salamander för att du uppskattar mitt bloggande. Du är för gullig, guapo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback