Jag klär av mig naken...

Jag och Jack Sparrow var på Halloweenfest igår. Vi träffade många roliga människor, bland annat en sävlig man som undrade om jag var en god eller en ond häxa. Han bestämde sig för att mina ögon avslöjade att jag var god. När han fick låna min hatt sa han:
"Jag är van att bära huvudbonad, eftersom jag cyklar mycket."
"Jaså", sa jag, "menar du hjälm?"
"Mer som en luva", förklarade han.
Jag hade svårt att hålla mig för skratt, men frågade om det var för kylans skull, och han nickade och undrade om jag var fru Merlin eller fru Sparrow.
"Men jag minns inte att det existerade någon fru i de där Robin Hood-filmerna, eller jag menar piratfilmerna"

Så träffade vi ett gäng 18-åringar som ville att jag skulle skjutsa dem 15 mil för att de ville se Petter uppträda.
"Nej, jag har druckit", sa jag.
"Du får 800 spänn", sa den magra killen som under hela kvällen sa till Captain Sparrow att han ville ta med mig hem.
"Och jag klär av mig naken", sa den snygga killen.
"Joo, och du får vad du vill i 10 år", sa den magra killen.
"Nej", sa jag. "Jag kör ingenstans."

Vi träffade en 50-årig svartklädd man. Jag hämtade en servett i baren och satte fast den vid skjortkragen på honom.
"Nu är du prästvigd", sa jag. "Kom hit alla snygga tjejer och bikta er."

Tre rockiga killar vinkade till oss att komma dit och prata med dem. Vi pratade ett tag och jag undrade om de spelade instrument.
"Vi har ett band", sa den snyggaste.
"Jaså", sa jag. "Då är du basist."
Snyggos-basisten nickade. Jag tittade på killen med den långa pudellockiga håret och sa:
"Du spelar trummor."
Trummisen nickade. Jag tittade på den tjocka killen och sa:
"Och du spelar gitarr, var har ni sångaren då?"
Gitarristen gjorde en grimas och sa:
"Han är nånstans."
Jag är helt enkelt superbäst på att gissa instrument. Bandet entrade scenen, och i mitten ställde sig en kille med sparris-brallor och Martin Rolinski-frisyr. Han sjöng och de andra spelade. 

Hassan från Tunisien tyckte att vi var fräna och vackra.
"Du tittar jättemycket på mig", sa han till mig. 
"Jo", erkände jag. "Det är för att du är vacker, du är snygg."
Magra 18-åriga killen kom fram till Hassan och frågade om han hade en cigarett.
"Jo", svarade han och pekade mot garderoben. "Men jag har den på min jacka."

En timme innan stället skulle stänga fick vi pris för bästa kostymer och bestämde oss för att avsluta kvällen medan vi ännu var stabila. Det var en härlig förlovningsdag. Jag gick hem med Jack Sparrow och inte med magra killen.


Kommentarer
Postat av: tdog

Guuuuud vad jag skrattar åt han som hade cigaretten på jackan lol!!!!!!!!!!!!!!!!

Gissa vilket instrument jag spelar då :-p

Och slutligen... Var det inte på denna festen du träffade en kille som visste vem Timmy var?

Postat av: Avve

Du spelar gitarr...
Och jo, det var på denna festen som någon visste vem Timmy var.

2006-11-05 @ 14:20:02
Postat av: tdog

Fel!!!
Jag spelar inte gitarr! Men jag vill kunna, så ett halvt rätt för det borde du väl få... Iallafall om du frågar Daniel...

Coolt =) Jag är kändis igen =D

2006-11-10 @ 18:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback