Aventurins horoskop

Aventurins horoskop

Aventurins kännetecken är balans och harmoni. En kom­promiss är välkommen, så länge den inte betyder den allra minsta avvikelse från det egentliga målet. Ett typiskt Aventurinuttryck är ”Är vi överens om det här nu då?” Bakom den städade ytan finns en motivation som ofta är den vackraste tänkbara – människors väl, frid och harmoni. Aventurin är etiker på djupet, dock sällan så att hon kräver detsamma av andra. Hon mår illa av oro och ouppgjordheter, och hon är en av de bästa medlarna och konfliktlösarna. I detta är självklart hennes nästan alltid lika kalla sinne en tillgång. Även om hon kan hålla tyst bedömer hon allt i sina tankar och når där klara ståndpunkter. Aventurin tycker om att visa sina känslor, ju större och tydligare desto bättre: ”Se på mig.” Stark dragning åt exhi­bitionism. Aventurin kan vara tjurig som ett barn om hon inte får sin vilja fram.

Aventurin är en för-och-emot-människa. ”Å ena sidan... men å andra sidan...” Hon har inga svårigheter med abstraktioner eller långledda teoretiska tanke­gångar. Hon har kraftfulla, tydliga och färggranna känslor som kan kasta från ett till sin motsats, där andra inte trodde det var möjligt. Kriser stimulerar henne, livets skuggsidor, magi och mystik fascinerar henne. När det ohyggliga eller oerhörda händer, då känner hon verkligen att hon lever. Aventurin har den starkaste kontakt med livets och dödens gränstrakter, tanken på återfödelse och den dolska mystiken i tillvaron. Aventurin är kluven mellan en sida som känner stort ansvar, plikter och allvarstyngder, och en som lever närmast vind för våg och låter saker bara hända. Aventurin är sprudlar av idéer och originella infall – kanske inte alltid realistiska, men i alla fall inspirerande. Hon färdas långt i fantasin. Hennes tänkande dominerar henne i hög grad och kan göra henne svårtillgänglig eller kanske världsfrånvänd i andras ögon. Hennes undermedvetna är rena dynamiten. I och med att hon får smaka så mycken overklighet, är hennes omvärld mottaglig för det absurda. Aventurins tillvaro blir lätt så underlig att gränserna mellan det som kan ske och det som inte kan, mellan det inre och det yttre, dröm och verklighet, suddas ut en smula. Världen beter sig lite som den vill, lösgjord från de stränga lagar den annars följer. Det omöjliga blir möjligt, det drömda kan bli verklighet. Hon splittrar gärna upp verkligheten i absurditeter och lustifikationer och har ett stort mått lekfullhet. Hon skulle gärna vilja uppträda aningen syndigt och trotsigt, men håller sig till alla ordningsregler. Det är friheten som Aventurin får offra i första rummet. Eftersom hon är alltför hårt engagerad i livets alla faser får hon aldrig tid eller chans till ett mer impro­viserat levnadssätt. Allt går i sina invanda spår och hon känner att hon sitter fast i dem. Aventurin ser ut att vara oföränderlig genom tiden, och dåligt rustad för livets drama eller plötsliga förändringar, trots att sådana drabbar henne.

Aventurin har ett vänligt och kärleksfullt sätt som tydligt kommer till uttryck i hennes yttre, så att folk charmeras av henne och uppskattar hennes närvaro. Hon vill väl och är mån om att göra ett gott intryck på folk, att vårda sitt yttre, och vara till behag för andra. Aventurin har en kärlek som man drunknar i. Den är passionerad, erotisk och genomgår förvandlingar. Hon drar mot det optimala, vill gå i döden eller se underbara frukter. Hon älskar, men man vet aldrig riktigt hur det ska gå. Kärleken till partnern är innerlig, och Aventurin hör till dem som verkligen förälskar sig. Ömhet och värme flödar. Hon är angenäm som mid­sommarsolen att bli älskad av. (Hon har sin kreativitet inom skådespeleri och erotik)

Aventurin är den företagsamma, som alltid verkar vara på hugget och hårt engagerad i än det ena, än det andra projektet. Hon ger intryck av kompetens och stor förmåga. Hon är framför allt en handlingsmänniska, som vill uträtta stora ting. Aventurin är i grunden den intellektuella varelsen som sätter största vikt vid ordet, talat som skrivet. Hon kan vara både vänlig och mycket diplomatisk och har ett sofistikerat sätt fullt av elegans.

Aventurin är den insiktsfulla, den som når visshet, upplysning och förståelse för de mest komplexa ting, framför allt genom att på något vis vara mycket klar över sig själv och sin egen personlighet och betydelse. Hon är sprudlande aktiv och uttrycksfull, vilket leder till att hon genom handling förverkligar sig själv, och finner många rimliga uttryck för vem hon innerst inne är. Hon lever nästan uteslutande i sitt medvetande, med en lätthet över hela sitt väsen som även kan verka ytlig. Det är en rörlig människa som i det närmaste lever genom sitt umgänge – munter och kvicktänkt.

  


Kommentarer
Postat av: tinsel

grattis igen =D

Postat av: Milla

Jag måste haft en massa ludd i huvudet igår för idag när jag tänker tillbaka på mitt besök hos dig är jag inte så säker på att jag faktiskt sa allt det jag åtminstone i mina tankar ville säga...
1. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!
2. Du passar jätte bra i din nya hårfärg och din nya frisyr. Det blev verkligen bra!
3. Jag är verkligen stolt över att du börjat övningsköra och känner mig helt säker på att du kommer att fixa "lappen".
4. Även jag har roliga och vackra minnen från vår gemensamma barndom samt ungdom, men oxå från "vuxendomen".
5. Tusen tack för Emils presenter och förlåt om det verkade som att jag inte brydde mig om dem eftersom jag genast packade ner dem i väskan, det är bara det att annars hade jag förmodligen glömt bort att få med dem hem...
Det finns säker mycket mer jag tänkte men aldrig sa men just nu kommer jag inte på det. Det verkar som att mitt huvud nuför tiden är fullt av så mycket nyttigt och praktiskt att det inte finns plats för livet längre. Fast å andra sidan har jag ju aldrig ägt talets gåva på samma sätt som du heller och jag verkar bara bli sämre och sämre ju äldre jag blir. Förlåt mig för att jag är så klumpig!
Ha nu en underbar födelsedag så hörs och ses vi snart igen. Tusen kramar från din yra vän Milla

2006-10-13 @ 15:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback