Blomman är sååå hjälpsam

Jag är så tacksam för att Blomman hjälper mig varje dag att ta ner mina kläder från kistan till golvet. För han tycker ju inte att mina kläder ska ligga på kistan, det förstår jag.

Nyss gnällde Seriffen på mig att hon ville ha ägg. Jag satte in två ägg i en äggkokare som jag ärvt av mina föräldrar (alltid när de köper en ny så får jag deras gamla). Så hörde jag några skumma ljud från köket. När jag kommer in har Blomman tagit ut ett av de heta äggen och lagt det med skal och allt i äggskäraren. Han vill hjälpa mamma att göra såna där snygga äggskivor som man kan lägga på mackor.

Vi har en bäddsoffa i hallen som saknar sin madrass, eftersom jag har lagt den som bäddmadrass i vår säng i stället. En bäddsoffa utan madrass går inte att sitta i utan att man sjunker ner som i en grop. Därför fick jag en smart idé och lade en kudde i mitten under de två dynorna. Men Blomman anser förstås att hans mamma har gjort helt fel och därför har nu tagit bort dynorna ungerfär tio gånger för att kunna få bort den felaktiga kudden som hellre ska ligga på köksgolvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback