en blogg till Lars - This is for you, Lars!!

Denna blogg är tillägnad dig, Rock-Lars, till dig och dina svarta jeans, modell 1995. När de kom ut på marknaden ansågs de vara aningen utsvängda, på grund av att de var smalare vid låren än byxor som användes åren innan. Idag anses de vara aningen stuprörsformade. Se vad modet förändras. 

Är du medveten om att dina byxor är 11 år gamla, dvs äldre än flera av personerna i publiken? Du kan ha burit dessa byxor vid födseln av någon som sitter i din publik.

Jag har nu lånat dina byxor i några dagar, av den enkla anledningen att de får mig att känna mig smal om låren. Fjäril har tillverkat 40 banderoller och plakat med frågor som: "Varför byter du inte till storlek mindre?", "Varför bär du Rock-Lars brallor?" 

Och ditt långa hundhår som smyckar ditt vackra ansikte. Hur får du det så sprött och sårbart?

Förlåt mig för allt ont jag har gjort dig, Lars. Hoppas att du aldrig hörde att jag gjorde narr av dig...
Eller, förresten, jag gjorde ju inte narr av dig, men jag förstår att du kan ha tolkat det så. Det var en coincidence, en ren slump egentligen.

Så Lars, om du läser detta. Du ska få tillbaka dina byxor. Snarast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback