Ett bakbord

Grattis, tdog, du gissade rätt och har därmed vunnit tävlingen. Börja tänka ut ett lämpligt pris. Jag fick nämligen ett bakbord i julklapp för att jag var ett nyfiket barn som alltid ville vara med när mamma gjorde nåt kul. Nu kunde hon baka ifred medan jag fick min egen bulldeg som jag kavlade, satte kanel, socker och smör i, och rullade ihop. Mitt bakningsintresse startade tidigt, men jag tror ändå inte att det blir jag som får baka tårta till dig. Jag har lite försprång nu, inbillar jag mig. Men tack ändå för att jag får din receptsamling ifall du dör. Jag hoppas att det mest är bakverksrecept, eftersom jag verkligen inte är en person som tycker om att laga mat. Medan du ännu har receptsamlingen kvar, studera noga prinsesstårtereceptet. Det ska bli så gott. Slurp!

Tack tinsel för idén om vad jag ska blogga om i december. Funderar mkt kring det och tror att det kan bli riktigt bra. När jag ändå tackar dig så passar jag på att le stort över att jag får allt som du har skrivit ifall du dör. Jag kommer att ge ut några av dina texter postumt och tjäna stora pengar som jag kommer att använda till att bygga ett barnhem i Bolivia. Väggarna kommer att smyckas av bilder från mitt album. Varje morgon kommer barnen att läsa en vers om dig, och på en pelare kommer jag att placera sköldpaddan med den röda stråhatten. Ifall de före detta gatubarnen tror att pelaren är ett altare så vill inte jag vara den som tar det ifrån dem. En sköldis balanserar trots allt med lika delar yin och yang i perfekt harmoni. :L

Jag väntar fortfarande på den färdiga sonetten, prins Richard. Du är verkligen talangfull, inga tvivel om den saken. Jag kommer nu att citera min dagbok 25/1-04: "Richard har löst mina problem igen. Han skrev att det borde finnas en balans på jorden, med både ont och gott. Precis så borde det vara. Jag har förespråkat det i min bok, men ändå strävat efter enbart godhet. Det fungerar inte... Tänk att denna kille är så underbart intelligent och nyfiken. Kan inte tro att det finns många som hade kunnat hjälpa mig lika mkt. han är helt rätt person, och jag är glad att jag samtidigt kan hjälpa honom...    ...Han hjälper mig att få logik i de stora sammanhangen." Nu, nästan 3 år senare, redigerar jag boken. När blir den färdig? Och vad betyder tro: agnostiker?

Nu kommer du att bli riktigt stolt över mig Milla, eftersom jag äntligen har tagit itu med körningen. Snart kan jag komma själv till buschen. Jag är superledsen över att jag ännu inte har träffat lillen, men jag är så tacksam att du är så fin och förstående och inte dissar mig ändå. Snart är det 27 år sedan jag första gången såg dig i knattarnas gröngölingsmössa där du stod i snödrivan. Jag har så många roliga minnen där du är med. När vi tvättade mattrasor i iskallt vatten, grävde ner dem och sa att det var en hemlig skatt. Tomasåniclas grävde upp skatten och blev besvikna. När vi satt i husvagnen och ritade våra skavanker, när vi skrev hundens dagbok, när vi stod på garagetaket och showade och när vi sålde hundyngel för glaskulor och bokmärken.

Du har helt rätt, Syster Yster, vi är verkligen så lika. Och nu har du väl slutat göra motstånd mot det? Så många frågor, så många undringar som vi har gemensamt. Ska jag bo kvar? Ska jag flytta? Ska jag helt enkelt sjunga: "I wish that someone's gonna call and tell me this night is over"? Ska jag...? Hoppas att du blir taggad av min körning, lämnar kidsen här och börjar köra som galning. Det var ett tag sen som vi diskuterade innerligheter, men jag kan berätta att jag ser ljust på tillvaron, trots att mkt står på spel. Jag är glad att vi båda fokuserar på positiva saker bättre än förut då vi drog ner varandra i misären. Det är så mkt man vill hinna med och så många som vill hinna vara med en. Vi är rätt så eftertraktade.

Förvånad måste jag säga att jag är, och jag hoppas att du inte tar illa upp av det, MR:G. Du är en superduktig pedagog och det visste jag inte. Vad kan jag säga annat än förlåt, förlåt för att jag så ofta glömmer bort att jag inte känner dig utan och innan. Du har så många hemligheter som jag är intresserad av att ta del av. Livet är här och nu... och som jag skrev i en dikt/sång till dig en gång: "Kärleken är nog det enda som inte kan vänta bredvid". Jag ville ge dig en hel värld, och jag hoppas att du hunnit få en del av den. Hoppas också att du kommer hinna få resten, men annars vill jag att du ska minnas de goda stunderna mest och låta de andra falla i glömska, mer eller mindre. ...If you call my name, I'll be there...  

När jag nu skickar så mkt kärlek till allihop får jag inte glömma att berömma lilla Aventurin. Kära smaragdgröna vän, du verkar kunna nå alla dina mål du har satt upp. Det är imponerande! Tålamod, kreativitet och målmedvetenhet utstrålar du, men tyvärr är du också lite världsfrånvänd. Men jag accepterar det, bara du lovar att jobba på det. Det är inte bara du som ska trivas, så du förstår säkert varför du inte bara kan ägna dig åt dig själv. =) Duktig viktnedgång, må jag säga. Du är riktigt snyggos! =L Och så himla fin du är med din nya frisyr. Mm, jag klarade av att skicka kärlek till mig själv, trots att jag också passade på att kritisera lite. Insåg i somras att jag inte får glömma mig själv när jag sprider kärlek, för då riskerar jag att hamna i en svacka efteråt. Kram till Aventurin.

Tack till alla er som läser min blogg. Tack till evans, Sara, Daniel Salamander, ravn, Denice, Fialicious, Fjäril, turmalin och alla ni andra. Jag uppskattar era kommentarer. =)

Kommentarer
Postat av: Richard

Stor kram :-)

2006-10-09 @ 11:32:47
Postat av: tinsel

Jättestor kram till aventurin.
Angående sköldisen, om den ska fungera som en del av ett altare så får vi nog förstora den, för den är väldigt liten på riktigt. Eller kanske du kan ha en kikare brevid altaret så de fd gatubarnen kan kika upp på den genom kikaren. Annars syns den nog inte =(

(tar för givet att denna pelare kommer vara jättehög =P)

Postat av: tdog

Jag trodde aldrig att JAG skulle vinna =O Shiiit vad bra jag är :-p Jo de flesta av mina recept är bakningsrecept :-D Just loved it förut. Nu har jag dragit ner på bakandet, men kunskapen finns och det är huvudsaken. Det artar sig nog dessutom så att du kommer att bli bjuden på tårta och inte jag :-( Jaja, bra att jag får baka lite igen ^^

2006-10-09 @ 21:15:33
Postat av: Syster Yster

Jag älskar dig, allra käraste syster... :X

2006-10-09 @ 22:05:45
Postat av: tdog

Såhär mitt i natten undrar man vad som blir mitt pris...
;-)

2006-10-10 @ 02:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback