Jag är utmanad

Evans har utmanat mig. Här är mina svar:

1. En bok som förändrat mitt liv
Räknar upp tre favorittitlar genom min barndom: Duktiga Annika, Kom tillbaka Bengt, Gråt inte Rachel. Alla dessa böcker har gemensamt budskap att man ska ta hand om den svaga. Men har det förändrat mitt liv, eller har jag valt dessa böcker som favoriter just för att de tilltalade min ömsinthet?
2. En bok jag läser mer än en gång
Några av böckerna från bokklubben LivsEnergi är så oerhört översvämmade med intressanta tankegångar att jag inte hinner få in allt genom att läsa boken en enda gång.
3. En bok som jag skulle vilja ha med till en öde ö
Den mekaniska katten av Torey L. Hayden. Eftersom det är min favoritbok och dessutom skriven av min favoritförfattare så skulle det vara perfekt tillfälle att studera den grundligt under en ö-vistelse.
4. En bok som fick mig att skratta
Pappan och havet av Tove Jansson. Satt på bussen och skrattade. Tittade mig sedan runt om och nickade lite blygt mot alla stirrande människor.
5. En bok som fick mig att gråta
Jag gråter nästan alltid när jag läser verklighetsskildringar där barn far illa.  Jag minns när jag läste Vindsträdgården av Virginia Andrews ett sommarlov. Jag grät i flera timmar efter att jag läst ut boken, dels för att den var sorglig, dels för att boken tog slut. Jag hade gärna läst i ännu fler timmar.
6. En bok som jag önskar hade skrivits
Jag älskar sanna berättelser och såna som skulle kunna ha inträffat. Önskar att mina vänner skulle skriva varsin bok om sitt liv, speciellt tinsel.
7. En bok som inte borde ha skrivits
Alla mot-böcker till Da Vinci koden. Absurt att en stackars bok ska få en hel motståndsrörelse. Man måste kunna hålla isär sanning och saga.
8. En bok jag just nu läser
Mamma sa att jag var sjuk av Julie Gregory
9. En bok jag tänker läsa
Änglar och Demoner av Dan Brown
10. Skicka vidare till fem andra bloggare
Det var kul att svara på frågorna, men det finns många som inte gillar det, så jag uppmanar i stället varje person som läser detta att svara på frågorna i sin blogg om det känns intressant. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

svarar i min blogg ravn86.blogg.se

2006-10-25 @ 12:52:42
Postat av: evans

Vad roligt att få se dina svar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback