Magiska kort

Nu har jag dammat av mina magiska kort. En författare talade till mig genom sin bok och bad mig tillverka en kortlek med över 100 kort jag fick skriva ord både uppe och nere på ena sidan.

Korten kan användas för att göra en spådom (eller som jag tror, för att tar reda på vad man egentligen vill, tror och tycker).

Nu finns möjligheten för dig att bli spådd. Då formulerar du en fråga som man kan svara ja eller nej om. Kanske en fråga om något viktigt val du står inför. Jag drar då tre kort ur kortleken och känner efter (mycket magiskt) om jag vill vända kortet uppåt eller nedåt. Du får tre ord som du får tolka. Sedan är förhoppningsvis din fråga besvarad...

Jag börja med att ställa min fråga: Kommer jag att börja jobba detta år, alltså 2006?

Nu drar jag tre kort: vecka, väst, upp

Ja, hur ska jag nu tolka detta? Kanske jag bara blev ännu mer förvirrad.
Kanske jag ska jobba en vecka, eller kanske jag får nåt besked om det nästa vecka? Kanske i västra delen av stan? Eller ska jag flytta till västkusten? Upp? Dyker det upp nåt bra?

Du förstår säkert att det inte kommer bli lätt att tolka, men vågar du ändå ställa en fråga så lovar jag att dra tre kort för din fråga.

Kommentarer
Postat av: bonito

Såhär tre minuter över ett på natten kommer jag på att vi är jättelika. Bara så du vet :L
Förresten ska jag klura ut frågor tills imorgon :L

2006-10-06 @ 01:03:42
Postat av: tdog

Skall jag hoppa av min utbildning snarast möjligtask?

2006-10-06 @ 17:03:15
Postat av: de magiska korten

tdog, dina tre ord är: "bedömning, befrielse, beröm"

Lustigt att alla tre började på bokstäverna be-, nu är det fritt för dig att tolka orden som ett "ja" eller som ett "nej" på din fråga.

2006-10-06 @ 18:44:21
Postat av: Anonym

Jag tolkar det som att min bedömning av frågan skulle vara befriande och jag skulle få beröm för det... Jag bedömer att jag ska hoppa av... Det kommer kännas befriande!
Så... beröm mig nu!!!

2006-10-07 @ 10:05:18
Postat av: Syster Yster

Frågan lyder: Ska jag förlika mig med mitt hus?

2006-10-07 @ 17:00:02
Postat av: de magiska korten

Syster Yster, här är dina tre ord: "signal, jakt, fly"

Varsågod att tolka...

2006-10-07 @ 19:46:34
Postat av: Syster Yster

"Signal" säger mig inte så mycket direkt... "jakt" står väl för min ständiga jakt efter något nytt, något bättre, och "fly" är väl detsamma som flytt kanske.

Jag kan inte påstå att jag kan tolka de tre orden till vare sig ett jakande eller ett nekande :( Men det är väl så med magi, att det blir vad man gör det till? Man tolkar det som man vill, och just nu vet jag absolut inte vad jag vill. Jag får ställa frågan igen en annan dag.

2006-10-08 @ 19:18:29
Postat av: Sara

Jag vill gärna ställa en fråga. Är statistik rätt kurs för mig att läsa?

Postat av: de magiska korten

Sara, dina ord blir: "son, stanna, förväntning"

Klart för att tolka...

2006-10-12 @ 22:07:10
Postat av: Sara

Tack! Svårtolkat men jag får fundera lite på vad det kan betyda.

2006-10-13 @ 09:53:22
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se
Postat av: anne von polat

vet ej om detta är aktuellt längre jag själv spår i tarot så du kan vända dig till mig också,
jag undrar när jag kommer att bli gravid? Jag har varit gravid 3 ggr med missfall.

2007-07-09 @ 12:49:56
URL: http://annawintour.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback