Mission via bil

För någon dag sedan stannade en bil bredvid gångvägen där jag promenerade. Mannen i bilen ville så gärna lämna mig ett litet flygblad.
"Det är viktigt det som står här", sa han. "Viktigt ämne speciellt i dessa tider".
Jag tackade och log. När bilen åkt tittade jag i flygbladet. Där stod det om den enda sanna vägen, och där fanns beskrivningar om alla irrläror. Alla religioner var falska utom den vars anhängare hade tryckt flygbladet. Jag undrade varför mannen inte ägnade sig åt traditionell dörrknackning i stället för att missionera via sin bil. Är det inte speciellt viktigt i dessa tider att vi rör på oss?

För övrigt har jag rensat ut halva mitt bohag och burit ut det till hallen. Ska slänga det på soptippen och då kommer det att kännas befriande.


Kommentarer
Postat av: tdog

Joooo, det är jätteviktigt att röra på sig. Men han kanske tyckte att det var bil-ligare att dela uta så? Spar mer tid du vet :L

2006-10-23 @ 06:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback