När is blev till ånga

När is blev till ånga

Du väckte upp känslor som frusit till is inne i mig.
Du störde en ordnad struktur
som jag styrt och organiserat till en fast och frusen massa.
Känslorna värmdes och rann inom mig.
Du rörde vid dem,
och några förångades till busiga, lekfulla droppar
som svävade uppåt och fick mig att flämta till.
Du hade skapat ett kaos som jag hade lärt mig att älska.
Ett kaos där kreativitet och fantasi flödade.
Ord som du sa gjorde mig levande igen.
Saker som du gjorde fick mig vacker igen.
För att du fanns blev jag längtande och fri.
Du leker med känslor som förångats till kaos inne i mig.

Kommentarer
Postat av: evans

Jag har en litterär utmaning till dig :-).

http://evans.blogg.se/231006140531_jag_r_utmanad.html


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback