Ställ en fråga

Drar en favorit i repris. Formulera en fråga som man kan svara ja eller nej på. Kanske en fråga om något viktigt val du står inför. 
Jag ska rådfråga de magiska korten och ge dig tre ord som du får tolka.

En författare talade till mig genom sin bok och bad mig tillverka en kortlek med över 100 kort jag fick skriva ord både uppe och nere på ena sidan. Korten kan användas för att göra en spådom (eller som jag tror, för att tar reda på vad man egentligen vill, tror och tycker). När du har formulerat din fråga drar jag tre kort ur kortleken och känner efter (mycket magiskt) om jag vill vända kortet uppåt eller nedåt. Du får tre ord som du får tolka. Sedan är förhoppningsvis din fråga besvarad...

Du förstår säkert att det inte kommer bli lätt att tolka, men vågar du ändå ställa en fråga så lovar jag att dra tre kort för din fråga.

Här kommer först min fråga:
Aventurin: Måste jag och Blomman sova på sjukhuset inatt?
de magiska korten: först, början, avstå
Aventurin: Svårt att tolka,  men om jag först ger honom alla mediciner vi har hemma, och finns i närheten i början hela tiden, så kan vi avstå från att åka till sjukhuset. Åh, vad skönt! :)

Kommentarer
Postat av: tinsel

Jag har frågor, men inga jag vill ställa här :L

Postat av: tdog

Min fråga är om jag kommer måsta fara till ö-vik på praktik nästa vecka??

2006-11-01 @ 23:38:15
Postat av: de magiska korten

tdog, dina tre ord är: förebråelser, män, hemma

hur tolkar du det?

2006-11-02 @ 13:32:07
Postat av: tdog

Jag tolkar det som att jag kommer få massa förebråelser när jag är hemma igen, av olika män. Jag känner dock bara en man som kan förebrå mig... Egentligen vill jag tolka det som att min skola kommer få förebråelser för att det placerat mig i ö-vik och att jag kommer få vara med manliga lärare här hemma =) Gärna snygga :L

2006-11-02 @ 19:30:16
Postat av: hannah

kommer jag och micke att bli vänner?

2006-11-09 @ 21:14:24
Postat av: de magiska korten

hannah, här kommer de tre orden: stängd, fly, äkthet

då får du tolka dem...

2006-11-12 @ 19:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback