blåser högervindar överallt

Skönt att nån orkar vara arg. Känner ett tvång att citera Strebers:

Jag spottar på eran högerpolitik
Jag spyr på eran EG-hysteri
Jag hatar eran jävla allians
vart fan e Sverige på väg någonstans

Det blåser hårt, det blåser kallt
Det blåser högervindar överallt

Mer åt dom stora mindre åt dom små
ensam e stark, det måste ni förstå
En rättvis fördelning från fattig till rik
Ja, det tycker vi i moderata samlingsartiet

Det blåser hårt, det blåser kallt
Det blåser högervindar överallt

Mer privatisering, mindre monopol
I EG blir Sverige en världsmetropol
Dom svaga blir svagare, det är ju klart
Men ekonomin får en jävla fart

Det blåser hårt, det blåser kallt
Det blåser högervindar överallt




Men jag är glad ändå, kraaaaam =)





Kommentarer
Postat av: MISTER:G

Ja det var en bra formulering av Sveriges politiska situation just nu. Dom som redan har vill ha mera.Men det vill väl alla ha egentligen, utan att erkänna det.Visst solidaritet är bra bara man själv får den delen av kakan som har dom största chokladbitarna.

2006-09-18 @ 21:22:49
Postat av: tdog

Inte vala alg nu =(

2006-09-19 @ 19:04:21
Postat av: Anonym

Just det, jag är sugen på chokladkaka nu...

2006-09-20 @ 10:24:00
Postat av: Daniel

Ja visst känns det lite läskigt att dom vann. Smart drag att börja kalla sig alliansen! Finns så mycke positiva associationer som från 2:a världskriget till exempel. Innan valet tänkte jag att alliansen gärna får vinna men ju närmare avgörandet vi kom desto mer föll jag till gammal vana att heja på vänstern hehe. Synd att Anna Lindh inte är med oss längre nu när Göran avgår. Hon hade nog varit en naturlig efterträdare? Kram!

2006-09-21 @ 12:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback