I nästa liv löper jag amok som vatten

I nästa liv löper jag amok som vatten

I mitt nästa liv kommer jag inte att vara en Aventurin. Är rätt övertygad om att jag ska försöka få bli vatten. Vet inte om konkurrensen är stor, om det kommer vara nån audition eller om det bara är att önska. Kanske är det en fördel att leva så mycket som möljligt i godhet under detta livet, kan vara en bra merit.

Vatten är svagt, smidigt, mjukt, men det flyr ändå inte från hinder.
Där motståndet är som starkast omsluter det föremålet
och fortsätter sedan på andra sidan.
Förr eller senare bryter det ner den hårdaste sten.
Vatten är välgörande för alla varelser, men det strider inte.
Yin och yang i perfekt balans och harmoni.
Jag kommer att kunna hoppa i forsar och vattenfall utan att skada mig. 
Jag kan dala ner som snöflingor och sedan låta de glada barnen bygga figurer.
Jag kan smälta ner och sedan sväva uppåt som ånga.
Jag kan regna ner och dofta friskt,
jag kan hagla hårt om jag är på det humöret nån gång.
Ska dock akta mig för att beblanda mig med socker och bär,
eftersom jag inte vill korkas igen och sitta instängd och lagras i flera år som en Genie in a bottle.

Kommer jag att leva för alltid? Do you really want to live forever?
Forever and eeeever…

Some are like water, some are like the heat,
some are a melody and some are the beat,
sooner or later they all will be gone,
why dont they stay young?

Its so hard to get old without a cause
I dont want to perish like a fading horse
Youth is like diamonds in the sun
and diamonds are forever

So many adventures couldnt happen today,
so many songs we forgot to play,
so many dreams are swinging out of the blue,
we let them come true

Forever young, I want to be forever young
Do you really want to live forever, forever and ever?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback