Kjelle Bergqvist

Kjelle Bergqvist

Idag love-bombar jag Kjelle Bergqvist av flera anledningar. För att jag helt enkelt GILLAR honom.
För att han ser så snäll ut och för att han påminner om min farbror som har samma födelsedag som jag. För att jag älskar Kjelles kluckande göteborgsröst, för att jag skrattar ihjäl mig åt tacktalet han höll när han mottog guldbaggen för årets bästa manliga huvudroll: "då ska vi se... mjölk, bröd... oj, det var fel lapp... 
Först och främst vill jag tacka mig själv, tack Kjelle Bergqvist, det var j-igt bra gjort, utan mig hade jag inte stått här idag..."

Allra mest gillar jag Kjelle när han spelar arg, eller när han sjunger i "Smala Sussie". Och några scener från "Pangbulle" har etsat sig fast i mig. Kjelle är en myyysig författare med beige manchesterkavaj och sitter ihopskrynklat i en fåtölj. Ingen annan kan sjunka ner så djupt i en fåtölj, ingen utom Kjelle. I en annan scen deltar Kjelle i dokusåpan "Plattan" där han har slocknat ståendes mot väggen och hytter med sin klirrande plastkasse mot den närgångna fotografen.   

Idag älskar jag Kjelle Bergqvist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback