ät en groda på morgonen...

För två dagar sedan var jag på och lämnade prover inför diabeteskontrollen på måndag.
Tyckte att det var rätt så obehagligt. Tyvärr hade de inte möjlighet att ta blodprovet i fingret för nån apparat var trasig, så de fick ta det i armen i stället. Jag har fortfarande ont i armen. Stackars mig.

När jag satt där och tyckte synd om mig själv föll blicken på ett kort i rummet. Jag blev full i skratt när jag läste det som stod där: "Ät en groda på morgonen, och inget värre kommer att hända dig under dagen."

Nånting nästan värre inträffade dock. Efter blodprovet som jag ska få svar på vid måndagskontrollen så var sköterskan tvungen att skriva upp min vikt och mitt midjemått. Piiiiinsamt att stå och visa magen. Men det hade väl varit värre att äta en groda, antar jag.

Jag vill inte ha diabetes.


Kommentarer
Postat av: nicole

Hoppas det visar sig att du inte har det då :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback