Drakar, demoner och dagdrömmeri

Idag har jag målat köksväggarna med sprängande huvudvärk. Hade redan ont inatt. Uttorkad kanske?

Det som började med att jag målade hallen slutade med att jag målade båda toaletterna, köket, fyra skåp, två hyllor, två dörrar, en stol och en korg. Nu väntar jag ett tag innan jag målar mer, tror jag. Rätt så nöjd.

Ikväll har vi samlats för att planera årets klassåterträff. Det kom ett önskemål om att jag skulle framföra min rapp. Ska utveckla den lite och göra den ännu bättre. Några coola beats i bakgrunden, softa kläder och så där. Garanterat succé.

På torsdag börjar kursen om att skriva fantasy. Det blir riktigt kul. Har läst några av böckerna redan och har satt mig in lite grann i skillnaden mellan populärlitteraturens genrer. Jag kommer nog aldrig att skriva en deckare. De flesta kvinnliga deckarförfattare gör revolt mot männen. Det känner jag inte att jag har behov av. 

Jag gör hellre revolt mot samhället och religionen. Då är det lämpligare att skriva fantasy, science fiction och historisk skönlitteratur. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback