yrseeel

Lider av yrsel och håller mig från datorn tills det ska gå över. Känns märkligt när man verkar åka berg- och dalbana av att gå från köket till hallen. Who-ho, ooops!

Anne von Polat bad mig dra tre magiska kort för en fråga. Här kommer dina tre kort som du får tolka: "orädd", "dela med sig" och "först". 

Jag och Syster Yster ska hänga med gycklarna några dagar. Kunde blivit en fin boktitel "När vi rymde med gycklarna" för jag skojar inte när jag säger att de är urläckra. Riktiga godingar!!

Men vi får nöja oss med att bara hänga med dem, inte rymma. För trots allt har jag min Mr. Depp och hon har sin Benglar. Och de är rätt läckra de också förståss. Btw så var det någon lookalikefirma från USA som vill ha pics från Mr. Depp.

På tal om ordet förståss, varför kan det stavas både förstås och förståss? Jag alternerar kraftigt mellan de båda stavningarna., inte ett dugg konsekvent. Man blir lätt förvirrad i dessa dagar.


Kommentarer
Postat av: anne von polat

oj nu såg jag att du har skrivit om mig. Dessa tre säger mig inget för jag trodde att du skulle tolka men du överlämnar tolkningen till mig då blir det svårt för jag kan aldrig tolka för min del. Jag kan lägga tre kort på dig om du ställer mig en fråga.

Postat av: Anekdotimmy

Oj, vad lustigt :p Läste din blogg nu, och jag har tänkt på ordet förstås idag!!! Det var en person som skrev "förståss" till mig och jag fick en liten flashback från gymnasiet när min svensklärare skulle vara lite "rolig" och säga upp ett fel från allas uppsatser när hon lämnade tillbaka dem rättade och när hon kom till mig sa hon "Ja Timmy, du vet att "förstås" stavas med ETT s!" Nu ska jag f*n maila henne och säga att det kan stavas med två s med =D JAG hade rätt alltså, och det är ju det viktigaste av allt!! Eller?
Hoppas din yrsel ger med sig snart!

2007-07-13 @ 02:46:50
URL: http://acelebritys.blogg.se
Postat av: fiona

förstås stavas med ett s. det är bland det värsta jag har hört att det ska stavas med 2 s.

2008-01-06 @ 00:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback