Vart tog Sommarpojken Harry vägen?

Jag minns när jag sist träffade Sommarpojken Harry, men det var länge sen, så länge sen. Han har rymt från min tillvaro och vägrar svara på mina sms. Och som jag messat, halllllelujah! Därför har jag nu utfört en sorts ceremoni för att åkalla hans tankevärld. Passar på när han precis ska till att somna eller när han slötittar på nån tråkig film. Då är han som mest mottaglig.

Idag vet jag att det var Sommarpojken Harry som stal en ny skrivbok ur frökens skåp i korridoren. Jag vet också att det var han som sprang ut i sommarnatten berusad av likör, efter att ha tokdiggat Bob Marley. Hur kom ens Bob Marley in i mitt rum? Det måste ha skett några osannolika byten i samband med Harrys pojkvänsbyten.

En Roxette-skiva mot ett silverkors som man kunde ha i örat. "Jag ville känna mig lite fri - nej, det där var inte min flickvän, det var min syster... att vi inte alls gjorde, hon kysste mig inte, hon viskade bara nåt... Men, kan jag få tillbaka dig Harry?"   "Äh, ta ditt djäflars silverkors och kör upp det nånstans, jag kunde ändå inte bära det, så okristlig som jag är. Bättre då att jag går hem och lyssnar på Roxette, höhöhö..."

En Bob Marley-skiva mot ...? HAAARRRRYYY, vad blev jag av med för att få en Bob Marley-skiva. Idag kan jag ändå inte lyssna på den. Har ingen skivspelare och tänker inte skaffa någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback