Sandy Cohen's okända dotter

Jag är inte blåst, jag agerade i tron att ögonfransfärgen var lite gammal och inte fungerade så bra längre. Jag kladdade på färg på både ögonfransar och ögonbryn. I normala fall brukar jag tvätta bort från ögonbrynen efter 10 minuter och från ögonfransarna efter 20 minuter. Men nu bestämde jag mig för att tvätta bort alltsammans efter 20 minuter...

...tvättade och tittade mig i spegeln. Men det var inte jag som stod där. Det var Sandy Cohen's okända dotter. Om du inte vet vad jag menar så googla Peter Gallagher. Checka in ögonbrynen.

Visade för tinsel och för Mr. Depp. Ingen av dem verkade tycka att det var sååå förskräckligt som jag tyckte. tinsel tyckte att jag skulle plocka ögonbrynen lite, men neeejje jag har ju kämpat så länge för att få dem så här. Vill inte ha tunna ögonbryn. Försökte göra en ny frisyr där några strån skulle dölja ögonbryna helt, men då tyckte han att jag såg ut att ha endast ett ögonbry. Jag skrubbade med tvål och smorde in med nivea. Samma färg. Jag tvättade med alkogel. Aj, det sved lite eftersom jag skrubbat så innan. Mr. Depp tyckte att jag skulle prova med citron, så jag tvättade ögonbryna med citron och det sved också. Samma färg, kanske aaaaningen lite ljusare. Jag plockade ytterst få hårstrån och drog på mig en mössa som dolde ögonbryna.

Åkte iväg mot stan. Vägrade ta av mig mössan när jag kom hem till han Snook. Men naturligtvis drog han av mig mössan och tittade oförstående på mig.

"Ser du nåt ovanligt?" frågade jag.
Han skakade på huvudet.
"Har du tunnare hår?" sa han.
"Nejje", sa jag. "Men ser du inget annorlunda?"
"Vadå?"sa han. "Har du lite flottigt hår?"
"NEjjj, det har jag inte alls. Det är inte håret du ska kolla på. Ser du inte?"
Han studerade mig noga.
Och nu talar vi om han som brukar anmärka på minsta lilla finne eller så. Han ser allt.
"Ögonbrynen?" sa han frågande.
"Ja! Visst blev det för mycket?" sa jag och förklarade hur det hela hade gått till.
Vi tittade oss i spegeln samtidigt.
Hahahahah
"Jag har ju lika svarta ögonbryn som du", sa jag.
"Precis", sa han. "Färga håret svart så kommer det inte att märkas. Det ser bra ut då."

Så jag hade gått ut i världen som Sandy Cohen's okända dotter, rädd, skrämd, helt utan anledning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback