Syns fjäril vingad till på Haga?

Dagen började med ett telefonsamtal. Fjärils kompis sökte Fjäril.
Mr. Depp förklarade att man måste ringa på hennes mobil eftersom hon flyttat till Schtorschtan.
"Jag vet", sa han. "Jag undrar bara om hon har hört av sig. Jag fick ett mail kl. 05.00 där hon skrev att hon blivit rånad på mobilen och plånkan. Vi ska träffas idag kl. 11.30. Om hon hör av sig så säg att vi ska träffas där vi kom överens om att träffas."

Några timmar gick och han ringde igen. Varken vi eller han hade hört något från Fjäril. Vi provade ringa till tjejen som Fjäril bor hos, men det var bara telefonsvararen som gick igång.

Efter 11.30 ringde det, och jag blev spänd. Antingen skulle det vara Fjäril som ringde hem på sin kompis order, eller så skulle det vara han som ringde för att berätta att hon inte dykt upp. Det var det sistnämnda.

"Äh", tänkte jag, "det är ingen fara, hon kunde väl inte komma, eftersom hon blev av med sina pengar och sitt busskort. Hon hör nog av sig senare."

Senare:
Jag mailade med Fjärils kompis som inte hört något från henne. Jag antar att vi jagade upp varandra. Började bli oroliga. Jag ringde typ 100 gånger till telefonsvararen. Försökte lugna ner Fjärils kompis.

Jag kontaktade en annan av hennes kompisar som inte heller hört något från henne, men han lovade att höra av sig om han hörde nåt.

Ännu senare:
Myyyycket orolig. Tänk om hon ligger död nånstans. Tänk om hon är på sjukhus. Tänk om hon är kidnappad och kidnapparen tvingade henne att maila sin kompis för att han inte skulle börja undra varför hon inte kunde dyka upp. Och sedan blev hon misshandlad och kanske dödad.

Mr. Depp ringde slutligen polisen för att lite försynt bara höra efter om de hade fått in nån stöldanmälan. Efter att  ha blivit kopplad runt i hela Stockholm några varv så sa en av poliserna att han på en av datorerna hittade information "Ohj, det här är inte för allmänheten. Jag ringer upp dig igen efter fem minuter."

Skojar du om det var världens lääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääängsta fem minuter. Fy,  jag gick inte att prata med. Jag och mamolos bakade pizza. Jag hörde att hon pratade med mig, förstod dock inte vad hon sa. Svarade bara "mm". Tankarna for fram och tillbaka. Hon är i fyllecell, hon är på sjukhus, hon är...

Efter dessa långa fem minutrar ringde polisen upp. Mr. Depp svarade. Polisen sa: "din dotter ringer upp dig snart"

Jo, hon är definitivt på sjukhus eller i fyllecell. Hon lever i alla fall, men i vilket skick är hon.

Så ringde Fjäril. Hon var i utmärkt skick. Hade ingen aning om att vi var oroliga, att vi visste att hon blivit rånad. Polisen hade nu antagligen fått tag i tjejen som Fjäril bor hos via nåt hemligt telefonnummer och äntligen fått tag i Fjäril.

Min Fjäril lever, men detta är andra gången inom en månad som hon blivit rånad. Första gången var det nån som bara sprang förbi och slet plånboken ur hennes hand. Den lämnades senare in till polisen så hon kunde hämta ut den. Endast pengarna var borta. Denna gången var det en uteliggare som slet av henne hela väskan och hon orkade inte slita tillbaka den. Då hittade hon en polispatrull i city och gjorde en stöldanmälan (som inte var för allmänheten) Måste skaffa ett nytt bankkort igen.

Sólo de errores se aprende. Hoppas hon lär sig att inte dra med sig så mkt saker när hon vistas i city mitt i natten. Det räcker med att ha busskort och lite pengar i en ficka. Särskilt när man ser glamorös och rik ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback