I-landsproblem

Blev irriterad när man i nyhetsmorgon "vågade" smaka på pensionärernas mat och sedan spottade ut den.
Såååå farligt är det väl ändå inte. Håller visst också med om att Sverige inte behöver snåla med maten och visst också kan tillaga den i närheten, men ändå... Väldigt överdrivet att spotta ut mat när det finns så många i världen som svälter. I Sverige finns ändå mat till alla. Kan vi inte vara glada för det mitt i all kostspar-klagan?

Jag har gjort om hela nedervåningen. Feng Shui-at mig igenom rum för rum. Nu råder harmoni och balans. Det enda som stör en aning är att min sköldpadda vid datorn är oskyddad. Mm, det är fack-termer som på ren svenska betyder att jag inte har någon vägg bakom ryggen. I stället har jag ett matsalsbord där och det är inte så gynnsamt om jag vill känna att jag är i fred när jag skriver. Men, men, var sak har sin tid.



Kommentarer
Postat av: Fjäril

Gud så rätt. Jag håller absolut med...

2008-04-13 @ 12:58:02
Postat av: Daniel

Feng Shui är verkligen fascinerande, tänk om våra samhällsarkitekter och byggbolag skulle utforma vår miljö efter dessa principer. Det skulle bli väldigt vackert om inte annat. Hoppas allt e bra med dig, jag planerar att börja blogga snart igen, så håll utkik :) Kram

Postat av: Aventurin

Du har helt rätt. Skyhöga tornformade byggnader med vatten bakom står verkligen i obalans, medan andra byggnader är harmoniskt utformade. En del arkitekter lyckas, antingen genom kunskap om Feng Shui eller genom inbyggd känsla av balans och harmoni.

Och härligt att du ska börja blogga igen. Kraam

2008-04-18 @ 15:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback