Tack för ryggskottet

Jag fick ryggskott för 2 veckor sedan, och jag vill härmed passa på att tacka för det. Inte för att jag vet vem jag ska tacka, men Gud, Allah, Buddha, profeter, kosmos, universum och liknande kan lyssna lite extra.

Jag vilade och rörde mig då och då för att mjuka upp de stela musklerna. Den akuta smärtan släppte efter bara några dagar och sedan ringde jag till en sjukgymnast. I tisdags fick jag träffa honom som jag genast kände stor respekt för. Jag är till och med lite rädd för honom, vilket känns rätt härligt. Han var precis den stränge vakt som behövdes i mitt liv för att jag skulle inse att jag måste ta vara på min kropp.

"Du får komma hit och träna hos mig två gånger i veckan någon månad och sedan får du köpa ett träningskort."
"Eh... jaha, jaa"
"Var ska du börja träna?"
"Eh, hm, här?!"
"Ja, det är väl lika bra som något annat gym."

Idag var jag där och fick ett träningsprogram, provade mig fram genom de olika maskinerna och blev ytterligare medveten om att min korsrygg är väldigt svag. Men nu råder jag äntligen bot på det.

När jag tränat en timme fick jag ligga och "meditera" med en värmedyna under svanken. Underbart.

Nästa vecka ska jag även få massage.

Jag är igång nu. Och om 9 dagar börjar jag jobba, och där kanske jag förblir i ett halvår. För mig känns det aningen övermäktigt att vara på samma ställe i ett halvt år. Jag är inte van vid det, men det ska bli riktigt skoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback