konflikt med människan

Denna dag är jag irriterad på människan för att hon alltför ofta är trögförändrad, och dessutom vanemässigt överförtjust i trygghet.

Har vi glömt att det är vår förmåga till anpassning som har gjort att vi överlevt?

Nöjd!

Varför ska man någonsin vara nöjd? Fortsätt sträva efter förändring i stället. Öppna upp ögonen för det okända och ovanliga. Lyssna på de människor som du trodde att du hade fördomar mot.

Jag vet fortfarande inte riktigt vad en människa är, men jag tror inte att jag vill vara en längre.
 
Det måste finnas några alternativ.

ONE... ? (klicka på bilden för att lyssna)

image105

Have you come here to play Jesus
to the lepers in your head?

We're one, but we're not the same.

One love, one blood, one life,
you got to do what you should.
One life with each other: sisters, brothers.
One life, but we're not the same.
We get to carry each other,
carry each other.

One, one... ??















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback