SOM jag har letat

Det händer ibland att man går in genom dörrarna på gymmet och plötsligt upptäcker att man har med sig alla viktiga attiraljer i väskan förutom träningsbyxorna. Man letar som en galning, men nej, nej, inga brallsor.

Ska man då åka raka vägen hem igen för att hämta ett par byxor, med den enorma risk man då tar? Kanske man aldrig orkar sig iväg mot gymmet igen. Kanske det blir en sån där segos hemmakväll med några kolhydratrika mackor. Och sen känner man sig bläig.

Nej.

Man ska naturligtvis göra som Harry alltid gör. Sommarpojken Harry alltså. Han går raka vägen fram till "lost and found - lådan" och gräver som en tok bland alla kvarglömda prylar... (vi återkommer till detta då jag mer ingående ska berätta om hur man kan sätta detta i system)

Harry har en veckolista:
mån - skinnhandskar
tis - mössa (en snyggos, inte en sån töntig och ful)
ons - Rolexklocka (eller annan klocka)
tors - rygga (eller annan snyggos väska)
fre - grön tröja
lör - ledig
sön - ledig

På måndag går han runt i alla butiker och letar som en galning efter ett par skinnhandskar. Detta är inte världens svåraste uppgift så måndagspasset avslutas rätt tidigt. 
"Men här ÄR dom ju, SOM jag har letat. Coop hade inga, Ica hade ett par som var för små, men HÄR är dom."

Den där frasen: "SOM jag har letat" är superviktig. Den låter så ärlig och trovärdig, ungefär som om Harrys gamla farmor skulle ha sagt det. Gammeldags och lite kristet. Och Harrys farmor skulle aldrig ta något som inte tillhörde henne. Det är därför frasen är viktig. För att den får sakletandet att verka så sanningsenligt och inte alls som en sorts stöld. 

I alla fall, då står man där på gymmet och letar som en galning. Och så i botten av lådan hittar man ett par blåa shorts som går att träna i. Så man tittar sig omkring och säger väldigt högt och oskyldigt. 
"Men här ÄR ju mina shorts. SOM jag har letat."

Sedan går man till omklädningsrummet och svidar om och så tränar man i sina nya blåa shorts. Och sedan känner man sig superduperduktig och inte alls bläig.

Så det så!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback