en bebis

Syrran fick en liten pojke. Elliot. Han är föööör gullig.

Jag jobbar som en galning. Därför har jag inte bloggat på sistone.

Men jag lever.

Än så länge.

Mötte en 16-årig kille som jag haft som elev för 4,5 år sedan.
"Vad minns du från när jag var i eran klass?" undrade jag.
Detta var den busigaste 11-åring jag nånsing träffat på, han låg mest på golvet eller sprang omkring.
Nu hade han mognat till sig, och jag funderade på om han ens mindes att jag varit i deras klass. Så busig som han var så kan han inte ha tagit till sig någonting av det jag sa.
"Du lärde mig 8:ans tabell", svarade han snabbt. "Den där sången du hittade på... alla i klassen använder den fortfarande. Jag kan aldrig glömma 8:ans tabell"

Jag är stolt. Jag har gjort nånting bra i min (kanske ultrakorta) karriär som lärare. 
Och gud, han mindes både mig och lektionerna. Wow! 

Kommentarer
Postat av: timmy

Alltså, nu vill man ju höra den där sången!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback