jo, perellin gick och vinnde

Jag hade rätt om att Perelli skulle vinna. Det var ändå kul att se, trots att jag var så bergsäker.

Lilla Seriffen skulle sälja en massa kakburkar för att tjäna pengar till sin klassresa. Jag säger bara detta: fy, vad dåligt det gick med min viktnedgång under den senaste timmen. Fy, fy, nya tag i morgon.

Jag har spenderat en vecka med Fjäril. Visste du att en del fjärilar helt saknar förmåga att äta? På Aquaria i Sthlm måste en djurskötare hämta fjärilarna och sätta de vid matbordet, annars letar de bara efter någon snyggos-fjäril att para sig med och sedan dör de. När jag berättade allt detta för Fjäril så sa hon endast: "Så där är det bland människor också. En del föds för att bara flyta omkring utan att tänka på något särskilt eller lösa några problem. De bara svävar omkring och sedan dör dom."

Jag har också sett dem. Vackra idag, men kanske fula puppor under några bittra år. När de äntligen blev vackra fick de fullt upp med att bara vara vackra. Men såna som jag till exempel, jag tänker och tänker och hoppas att jag lämnar ett avtryck i historien efter att jag lämnat jorden. Jag är ingen fjäril. Och när man tänker efter så är inte Fjäril någon fjäril heller. Hon lär i alla fall omtumla hela denna världen förr eller senare.

Kommentarer
Postat av: Intefjärilen

Tråkigt att höra om din viktnedgång busfrö. Min går det bra för sen i söndags (då vi skulle börja räkna från) har jag gått ner 2.6 lbs = 1.2 kg. WIhooo för mig

2008-03-20 @ 14:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback