vi definierar begreppen med maskin 13 och maskin 4

Min stränga sjukgymnast säger varje gång jag tycker att jag blivit starkare i ryggen: "Men var försiktig i maskin 13, det är sjukvård för dig, medan maskin 4 är friskvård."

Efter några gånger börjar man läsa noga på skyltarna bredvid maskinerna och förstår att maskin 13 egentligen är den som jag kallar "maskinen-där-man-gör-ryggups-och-försöker-andas-in-jättedjupt-och-ibland-råkar-se-en-ful-affisch-på-idolknut." Och maskin 4 kallas stolt: "maskinen-där-man-tränar-framsida-lår-och-har-fyrdubblat-vikten-på-fyra-veckor."

Men jag har bestämt mig för att engagera mig i ett mission. Vi slipper allihopa se bilden på Kanoo, alltså "före-bilden", men vi ska allihop få ta del av "efter-bilden". Jag ska någon tidig morgon bege mig till det gym som jag nu övergett, infiltrera hela verksamheten, beblanda mig med pensionärerna och han-som-gör-jättefula-danssteg och alla dom andra sport-nördarna, flytta mig sidledes till maskin 13 utan att någon ser det. Titta mig omkring. Plocka fram en tejprulle och tejpa följande affisch över Idol-Knuts-reklamen:

den nya affischen

Och i mitt nya gym finns för övrig en ännu fulare bild än Knut-bilden.
Mer om det kommer senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback